تبلیغات
مجتمع آموزشی پرورشی حضرت معصومه(س) منطقه ماهیدشت - نمونه هایی از ارزشیابی عملکردی علوم تجربی اول ابتدایی
مجتمع آموزشی پرورشی حضرت معصومه(س) منطقه ماهیدشت
بهره گیری از نظرات و تجارب عزیزان عرصه ی تعلیم و تربیت جهت ارتقای همه جانبه ی دانش آموزان
صفحه نخست       پست الکترونیک          تماس با ما              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


با توجه به دنیای امروزی که فناوری اطلاعات و تبادل اطلات بسیار مهمتر از پیش شده لذا به روز بودن و استفاده از نظرات دیگران و استفاده از تجارب آنهادر روند پیشرفت همه جانبه ی دانش آموزان و سهیل شدن امر تدریس کمک شایانی خواهد کرد.از آنجا که مدارس ابتدایی اغلب روستاها بصورت چند پایه هستند لذا مدیریت زمان از گزینه های غیر قابل انکار جهت بهبود وضعیت تدریس دانش آموزان روستایی است تا با حداقل امکانات بتوان به نتایج ارزنده ای دست یافت.این وبلاگ نیز در همین راستا از تمامی عزیزان عرصه ی آموزش دعوت به همکاری می نماید

مدیر وبلاگ :سامان محمدی
نویسندگان
نظرسنجی
نظرتون در مورد وبلاگ و مطالبش چیه؟






1 – مشاهده

مواد و وسایل لازم : برگه ی مشاهده ،6 جفت دکمه ( کلاً 12 عدد ) ، کیسه ی نایلون ( دکمه ها بهتر است 6 جفت متفاوت باشند ، مثلاً 2 دکمه ی قرمز با دو سوراخ ریز ، دو دکمه ی قرمز کوچک با 4 سوراخ ریز ، دو دکمه ی بزرگ قرمز با دو سوراخ ، دو دکمه ی بزرگ قرمز با چهار سوراخ ، دو دکمه ی آبی با دو سوراخ ریز و دو دکمه ی آبی بزرگ با 4 سوراخ ریز )

روش کار : از دانش آموزان بخواهید دکمه ها را به دقت مشاهده کنند ، به آنها یادآوری کنید که برای هر دکمه یک جفت وجود دارد ، آنها باید هر جفت دکمه را در یک چهارگوش کاغذ بگذارند . دور آنها را خط بکشند ، رنگ کنند و در نقاشی خود تعداد سوراخهای دکمه ها را نشان دهند .

1 – مشاهده

مواد و وسایل لازم : برگه ی مشاهده ،6 جفت دکمه ( کلاً 12 عدد ) ، کیسه ی نایلون ( دکمه ها بهتر است 6 جفت متفاوت باشند ، مثلاً 2 دکمه ی قرمز با دو سوراخ ریز ، دو دکمه ی قرمز کوچک با 4 سوراخ ریز ، دو دکمه ی بزرگ قرمز با دو سوراخ ، دو دکمه ی بزرگ قرمز با چهار سوراخ ، دو دکمه ی آبی با دو سوراخ ریز و دو دکمه ی آبی بزرگ با 4 سوراخ ریز )

روش کار : از دانش آموزان بخواهید دکمه ها را به دقت مشاهده کنند ، به آنها یادآوری کنید که برای هر دکمه یک جفت وجود دارد ، آنها باید هر جفت دکمه را در یک چهارگوش کاغذ بگذارند . دور آنها را خط بکشند ، رنگ کنند و در نقاشی خود تعداد سوراخهای دکمه ها را نشان دهند .

 

2 – برقراری ارتباط

مواد و وسایل لازم : برگه ی برقراری ارتباط ، مداد رنگی

روش کار : از هر دانش آموز بخواهید که در هر چهارگوش شکل جانوری را بکشدکه به یکی از روشهای زیر حرکت می کند :

( راه می رود – شنا می کند – می خزد – می پرد )

3 – حدس زدن

مواد و وسایل لازم : مداد ، برگه ی حدس زدن

روش کار : خط کش را به دانش آموز نشان دهید و به او یاد دهید که فاصله ی هر دو علامت 1 سانتیمتر یا حدود یک بند انگشت است . از دانش آموز بخواهید با انگشت خود ، طول هر خط را حدس بزند و عددی را که حدس زده است در جعبه ی روبه روی هر خط بنویسد .

4 – اندازه گیری

مواد و وسایل لازم : مداد ، برگه ی اندازه گیری ، چسب ، چهارده نوار کاغذی به عرض 1 سانتی متر به ترتیب زیر : سه نوار در سه رنگ به طول 4 سانتی متر ، دو نوار در دو رنگ به طول 6 سانتی متر ، چهار نوار در سه رنگ به طول 8 سانتی متر ، پنج نوار در پنج رنگ به طول 2 سانتی متر

روش کار : از دانش آموز بخواهید نوارهای هم اندازه را در یک چهارگوش بگذارد و بچسباند .

5 – جمع آوری اطلاعات

مواد و وسایل لازم : برگه ی جمع آوری اطلاعات ، چسب

20 مربع کاغذی 2 در 2  در رنگهای مختلف برای مثال : 4 مربع قرمز ، 5 مربع آبی ، 2 مربع زرد ، 3 مربع سبز ، و 6 مربع نارنجی

روش کار : از هر دانش آموز بخواهید مربع ها را بر حسب رنگشان دسته بندی کند ، سپس تمام مربع های یک رنگ را در یک ستون از برگه بچسباند . آن گاه تعداد مربع های هر ستون رابشمارد و عدد آن را در زیز ستون مربوطه بنویسد .

6 – طبقه بندی

مواد و وسایل لازم : برگه ی طبقه بندی ، مداد رنگی ، 10 قطعه سنگ ریز دریک کیسه ی پلاستیکی

روش کار : هر دانش آموز باید سنگ ها را به دو گروه تقسیم کند . از آنها یک بار بخواهید شباهتهای سنگ ها در هر گروه را بگویند و بار دیگر تفاوت های سنگ های هر گروه را بگویند .

7 – نتیجه گیری

مواد و وسایل لازم : برگه ی نتیجه گیری ، مداد شمعی ، جورابی محتوای یک دانه خشکبار ( مثلاً یک دانه پسته ، یک دانه کشمش ، و یا ... )

روش کار : از هر دانش آموز بخواهید با دست خود اجسام داخل جوراب را لمس کند و چند مشخصه ی آن جسم را ( بدون ذکر نام ) بگوید و سپس بخواهید که شکل آن جسم را بکشد .

8 – کاربرد ابزار ( مدل سازی )

مواد و وسایل لازم : برگه ی کاربرد ابزار ، مقوای رنگی ، قیچی ، کاغذ ، چسب ، مداد رنگی

روش کار : از هر دانش آموز بخواهید با آنچه در اختیار دارد یک مدل گیاه درست کند . آن را با چسب به برگه ی کاربرد ابزار ، مدل سازی بچسباند و نوشته ها را از پایین برگه بچیند و در جای مناسب بچسباند .

( ریشه ) ( ساقه ) ( برگ ) ( گل )

9 – پیش بینی

مواد و وسایل لازم : سه آهنربای یک شکل ، برگه ی پیش بینی ، یک کش حلقه ای ، تعدادی گیره ی آهنی کاغذ یا سنجاق ته گرد

روش کار : از دانش آموز بخواهید تعداد گیره هایی که جذب یک آهنربا می شود ، بشمارد . سپس دو آهنربا را با کش به هم بچسباند و تعداد گیره هایی را که جذب می کند بشمارد . آن گاه پیش بینی کند که اگر سه آهنربا را به هم وصل کند ، چند گیره به آن می چسبد . آزمایش کند و تعدادی را که به سه آهنربا می چسبد ، با آنچه پیش بینی کرده است مقایسه کند .

10 – برقراری ارتباط – مشاهده

مواد و وسایل لازم : تصویر موارد استفاده از آب ( موارد صحیح مثل نوشیدن ، حمام گرفتن و ... ) موارد نادرست مثل ( شستن ماشین با آب لوله و هدر دادن آب و ... )

روش کار : دانش آموز این تصاویر را به استفاده های درست و نادرست از آب طبقه بندی می کند ، خودش هم یک مورد درست و یک مورد نادرست اضافه می کند .

این تصاویر را به دو دسته طبقه بندی کن .

برای هر طبقه بندی هم یک تصویر دیگر پیشنهاد کن .

 





نوع مطلب : علوم دوره ابتدایی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
جمعه 2 دی 1390
یکشنبه 15 مرداد 1396 03:51 ب.ظ
Excellent pieces. Keep writing such kind of information on your site.
Im really impressed by your site.
Hello there, You've performed an incredible job. I'll definitely digg it and personally recommend
to my friends. I'm confident they'll be benefited from this
web site.
جمعه 13 مرداد 1396 12:21 ب.ظ
It's amazing in support of me to have a web page,
which is valuable for my knowledge. thanks admin
سه شنبه 3 مرداد 1396 08:17 ب.ظ
Awesome article.
جمعه 25 فروردین 1396 02:21 ب.ظ
Greetings from Ohio! I'm bored at work so I decided to check out
your website on my iphone during lunch break. I love the
information you present here and can't wait to take a look when I get home.

I'm amazed at how fast your blog loaded on my phone ..

I'm not even using WIFI, just 3G .. Anyhow, awesome blog!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر





موضوعات
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
خدمات وبلاگ نویسان جوانBlogCodeکد حدیث تصادفیکد حدیث تصادفیکد حدیث تصادفی

دیکشنری آنلاین

دیکشنری آنلاین

نایت اسکین-ابزار گوکل پلاس

ابزار مذهبی وبلاگ
وبلاگ
وبلاگ-كد تاریخ هجری
وبلاگکد ماوس
Google

در این وبلاگ
در كل اینترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
وبلاگ
وبلاگ

چت روم

چت روم

مترجم سایت

مترجم سایت

log



Pichak go Up

آپلود عكس

آپلود عكس

.

کد جمله های دکتر شریعتی

کد جمله های دکتر شریعتی

کد نمایش آب و هوا کد نمایش آب و هوا

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی كُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً

خدمات وبلاگ نویسان جوان

کد نمایش آی پی

کد نمایش آی پی

تماس با ما
کد تماس با ما

كدهای جاوا وبلاگ




كد عكس تصادفی

ابزار و قالب وبلاگبیست تولزکد لوگوهای سه گوشه
ابزار و قالب وبلاگبیست تولزکد صلوات شمار برای وبلاگ


ابزار و قالب وبلاگبیست تولز

ابزار نمایش شعر تصادفی از شاعران برای وبلاگ و سایت

شعر تصادفی

ابزار و قالب وبلاگبیست تولزکد تلوزیون انلاین

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ مجتمع آموزشی پرورشی حضرت معصومه
استخاره آنلاین با قرآن کریم


تعبیر خواب آنلاین

تعبیر خواب


بازی آنلاین


http://www.leader.ir
مشاهده و دریافت کد
ابزار و قالب وبلاگبیست تولزابزار سخن بزرگان برای وبلاگ ها و سایت ها
 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگhttp://fish.medu.ir/3538/3538Docs/news/20110803120.jpg
وبلاگ
تصاویر زیباسازی نایت اسکین

پیج رنک گوگل

پیج رنک

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
تصاویر زیباسازی نایت اسکین
Check Pagerank of Website Easily

اسلایدر